10 Aralık 2013 Salı

Zeytinyağlı barbunya (kuru)


Ben tazesinden olanı azıcık daha çok seviyorum sanırım, yapılışı da daha pratik; ama mevsim itibariyle bugünlerde kurusunu yapıyorum. Tarif yine anneden -ve dolayısıyla anneanneden-

Malzemeler:
- 2 bardak kuru barbunya (1 gün önceden tuzlu suda beklemiş)
- 2 soğan
- 1 havuç
- 1 kaşık domates salçası
- 1 patates
- 1 baş sarımsak
- Ben koymuyorum ve yine mevsim de uygun değil ama belki birkaç yeşil biber
- Yarım demet kadar maydanoz

Yapılışı:
- Barbunyaların beklemiş olduğu tuzlu suyu döküp yenisinde haşlıyorum. Çok fazla yumuşamadan ama hafif kıtır kıtır olsa da yenecek kıvama geldiğinde süzüyorum.
- Soğanı ve havucu kavuruyorum (ben az suda pişiriyorum aslında. Zeytinyağını yakmıyorum artık ve en sonda ekliyorum.)
- Biraz renk değiştirdiklerinde salçayı ilave ediyorum. (Yeşil biber de koyacaksanız tam sırası..)
- Sonra barbunyayı ve sıcak suyu tencereye ekliyorum. (Suyun miktarını açıklayamam, göz kararı)
- Artık barbunyalar pişmeye iyice yaklaştığı vakit küçük küçük kesilmiş patatesleri ve sarımsağı da ekliyorum.
- Ateşi kapamadan az önce ve hatta kapadıktan sonra da yağını ekliyorum ve yemek hazır.
- Son olarak da barbunyayı şöyle genişçe bir kaba alıp üstüne doğramış olduğumuz maydanozları ekledik mi işlem tamam. Maydanoz o kadar yakışıyor ki, onsuz barbunya düşünmek istemiyorum. ((:

- Bana sorarsanız, soğutup öyle yiyoruz. Bizim ekolde zeytinyağlılar hep soğuk yeniyor.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder