22 Aralık 2013 Pazar

Yayla çorbası

Çok sevdiğim ve aşırı basit tarifini paylaşacağım çorba.

Malzemeler:
- 1,5 - 2 kaşık un
- 7-8 kaşık yoğurt
- 1 yumurta
- Yarım çay bardağı kadar buğday -önceden ıslatılırsa daha çabuk pişiyor- (orjinali pirinçle yapılıyor ama bir kez buğday ile yaptıktan sonra bir daha pirince dönemedim. Çok yakışıyor, çoook!)
- Nane, kırmızı toz veya pul biber, ayrıca isteğe göre sumak

Yapılışı:
- Un, yoğurt ve yumurta iyice karıştırılır.
- Üstüne su da eklenir ve kaynayana kadar karıştırılır.
- Kaynamaya yakın veya kaynadıktan sonra buğdaylar atılır.
- Bi' ara tuz da atacaz tabii.
- Buğdaylar piştiği zaman çorba hazır, demektir.

- Bu aşamada orjinalinde yağ yakılıyor; o yağa kırmızı biber ve nane eklenip çorbaya karıştırılıyor. Ben yağ yakmıyorum artık, gerek yok bana kalırsa. Yağını da, baharatını da sonradan ekleyiveriyorum.


1 yorum:

  1. Birden fazla insanlar ile arkadaş olmak ve sohbet etmek için sizlerde Sohbet.City arkadaşlık sitemizi ziyaret ediniz.

    sohbet
    sohbet odaları
    mobil sohbet
    sohbet kanalları
    sohbet siteleri

    YanıtlaSil