25 Aralık 2013 Çarşamba

Yeşil Mercimek Yemeği

Konuk yazar-aşçı: Diğer bir göçebe insan Burcu

En sevdiğim bakliyatlardan biri mercimek, diğeri de tartışmasız nohut.
Klasik lezzetleri sevsem de yemek yaparken biraz tutarsızım; bir yaptığımı bir daha yapamıyorum. Ya malzemeler denk düşmüyor ya da o anki keyfim beni yoldan çıkartıyor.

Normalde mercimek yemeği bizim evde kıymalı pişer ama evden ayrıldım ayrılalı kıymalı yemek yemedim. Mercimeği de ya salata şeklinde ya da soğanlı biber salçalı filan yapıyorum.

Geçenlerde mesela piyaz gibi yapmıştık ama içine mercimeğin yarısı kadar belki daha az buğday da koymuştuk.

Bugün de şu malzemeleri kullandım
250 gr yeşil mercimek (3-4 saat suda bekledi)
1  büyük soğan
1 büyük havuç
5 diş sarımsak
4-5 kurutulmuş domates (önceden bir bardak suda bekletildi)
1 küçük çay fincanı kadar (takriben tabii, ben göz kararı koydum) kara buğday (greçka)
Yarım çay fincanı kadar da firik bulguru

Soğan, havuç yağda kavruldu, bir çay fincanı kadar su  ve sarımsakları da ekleyince kapağını kapatıp orta ateşte bir süre pişirdim.
Suyunu çektirmeden kuru domatesleri de doğradım ve açık kapak kavurdum.
Bulgur ve kara buğdayı bi 5 dakika sonra ekledim, bu şekilde bir süre -açık kapak- kavurdum.

Güzel kokular ortalığı sarınca mercimeklerin suyunu süzüp tencereye ekledim.
En son da baharatları; kimyon, tuz, pul biberi kattım.

Pek lezzetli oldu. Bakliyattan kimyonu esirgememek lazım :) (bkz. klasik nohut yemeği)




1 yorum:

  1. Birden fazla insanlar ile arkadaş olmak ve sohbet etmek için sizlerde Sohbet.City arkadaşlık sitemizi ziyaret ediniz.

    sohbet
    sohbet odaları
    mobil sohbet
    sohbet kanalları
    sohbet siteleri

    YanıtlaSil