1 Ocak 2014 Çarşamba

Karnabahar Graten

Yıllardır her yemeği yaptım da beşamel sos vs.ye el atamamıştım bir türlü nedense. Dün yılbaşı yemeğimde bu durumu değiştirdim artık. Çok basit bir şekilde yaptığım yemeği yerken de mest oldum.

Bir karnabaharın yarısını buharda pişirdim. (Normal tencereye bir miktar su koydum, zeminine kase, tabak vs, sebzeleri de tabağın üstüne koyarak, suyla temaslarını ve besleyici değerlerini kaybetmelerini önledim.)

- Küçük bir sahanda 2 kaşık unu kavurdum, renk değiştirince 1 kaşık tereyağı ekledim ve kavurmaya devam ettim. (Sürekli karıştırarak, kaşıkla ezerek...)
- Bu karışıma azar azar ılık su ekledim (sütüm yoktu maalesef)
- Arada tuz ve -tabii ki çekme- karabiber de ekledim.
- Muhallebi kıvamına gelince tamam oldu!

- Güvece önce karnabaharları koydum, 4 diş de sarımsağı küçük küçük doğradım.
- Üstüne graten sosu döktüm
- Üstüne de minik minik kesilmiş İzmir tulumu serpiştirip kuzineye attım.
- Galiba 15 dk kadar sonra yemeğim hazırdı.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder