10 Şubat 2014 Pazartesi

Kabuklu Bebek Enginar & Enginar Sapı ve Yaprağı

,
 


 Bir arkadaştan öğrenmiştim enginarı kabuklarıyla pişirmeyi. 

Geçenlerde bebek enginarlarla karşılaşınca Urla'da, çok küçük olmalarına rağmen aldık ve haşlama usulüyle yedik. 
 
Enginarın sapını çiçeğin dibinden iki parmak kadar bırakacak şekilde kestik ve derin bir pencereye üzerini örtecek kadar suda kaynattık. Suya sarımsak ve biberiye koydum hoş bir koku bıraktı yapraklarda... 

Sanırım 1 saate yakın kaynadı, enginar kalbinin çok helmeleşmemesi için zamana dikkat etmeli ama  ben pek dikkat etmemiştim yine de 1-1,5 saat sürdüğünü sanıyorum. Sanırım kabukların rengi iyice değişip, koyulunca kapattım altını. 

Pek güzel bir kıvama gelmişti bizimkiler... 

Limonlu, sarımsaklı, zeytin yağlı bir sos ile önce yaprakların emilmesinin ardından yavaş yavaş erişilen kalbini de yine bu sosla afiyetle yedik. 

Tavsiye ederiz. 


Enginarı aldığımız köylüden  yaprak ve saplarını ayıklama ve pişirme tarifi aldım. Onu da uyguladık, pek güzel oldu.
Yaprakların koyu yeşil kısmı yaprağın damarından ayıklanıyor. Yani enginarın yaprağının sadece damar kısmı yenebiliyor. Bu damarın içi ve dışı tıpkı bir havucun dışı ayıklanır gibi bıçağın içiyle kazınıyor ve yıkanıyor. 

Enginarın sapı da bu sefer muz ayıklar gibi  ama bıçak yardımıyla soyuluyor ve ortasındaki yumuşak, tatlı öz kısmı alınıyor. Zaten sapta iki farklı yeşil hemen farkediliyor; koyu olan acı kısmı dışta o soyuluyor, açık yeşil kısmının üstünde hiç bir damarlı yapı kalmamalı yoksa acı oluyor. 

İşte bu iç kısım ile yaprağın damarlı sapı genişçe doğranıp haşlanıyor. Suyu süzüldükten sonra, bol limon, tuz, zeytinyağı ile demlenmeye bırakılıyor. 


1 yorum:

  1. Birden fazla insanlar ile arkadaş olmak ve sohbet etmek için sizlerde Sohbet.City arkadaşlık sitemizi ziyaret ediniz.

    sohbet
    sohbet odaları
    mobil sohbet
    sohbet kanalları
    sohbet siteleri

    YanıtlaSil